- DIGITAL EXCELLENCE MANAGER -

Accell Group, (mrt 2021 - dec 2021) https://www.accell-group.com/nl

Lid van het digital MT als digital excellence manager. Team van content specialisten, CRM Business administrators en een PIM Business administator begeleid en gecoacht.

- DIGITAL BRAND MANAGER -

Nestlé, (aug 2020 - jan 2021) https://www.nestle.nl/brands/voeding

Als interim digital brand manager heb ik de voeding divisie van Nestlé ondersteund. Hieronder vielen diverse projecten waaronder de implementatie van de nieuwe brandsite voor Garden Gourmet, de lancering van de site voor Mezeast en de overgang van platform voor Maggi.

- MEDIA CONSULTANT -

Mediaxplain*, (okt 2019 - dec 2019) https://www.mediaxplain.nl/nl.html

Als interim (online) media consultant een van de client teams ondersteund. In deze rol heb ik voor meerdere klanten online media plannen, evaluaties en adviezen gemaakt. 

- DIGITAL CONSULTANT & MODERATOR -

Actieplatform, (jun 2019 - aug 2019)

Actieplatform levert alle diensten, services en tools rondom Salespromoties voor adverteerders, van het opbouwen van een eigen database tot de fullfillment van de promotie. Ik heb voor Actieplatform een workshop vormgegeven en begeleid.

- MEDIA MANAGER & DIGITAL EXCELLENCE MANAGER -

Nestle, (jan 2018 - apr 2019) https://www.nestle.nl

Ondersteuning van de businessunits en marketeers bij digitale activiteiten en campagnes. Werkzaamheden omvatten onder andere mediabureaupitch en -onboarding.

- DIGITAL MANAGER -

Spotta, (jan 2017 - dec 2017) https://www.spotta.nl

Spotta is de folder divisie van PostNL. Met het fysieke folderpakket, de losse huis-aan-huis folders, de Spott app en Spotta.nl biedt Spotta alle folder mogelijkheden. Als digital manager fungeerde ik als spil tussen de digital afdeling en de traditionele sales afdeling. Werkzaamheden bestonden onder andere uit business development van de digitale propositie en salespack ontwikkeling en de Salesafdeling meenemen in digitale transformatie.

- DIGITAL EXCELLENCE MANAGER -

Nestle, (apr 2016 - jul 2016) https://www.nestle.nl

Ondersteuning van de businessunits en marketeers bij digitale activiteiten en campagnes. 

- MANAGER VAN DE ONLINE CHANNELS AFDELING - 

Sunweb Group, (sep 2015 - feb 2016) https://www.sunwebgroup.com/

Sunweb Group is een internationale organisatie die opereert in 8 landen met diverse labels waaronder Sunweb, GogoTrous, Husk en Eliza was Here. De online channels afdeling werkt als intern bureau voor alle labels en landen. Mijn werkzaamheden bevatten onder andere het uitbouwen van de afdeling van 6 naar 12 fte en het opzetten van inhouse programmatic advertising.

- DIGITAL CONSULTANT -

Zenith optimedia, (mrt 2015 - sep 2015) https://www.zenithmedia.com/

Ondersteuning van de Digital afdeling als Digital consultant voor L’Oréal. Werkzaamheden omvatten o.a. bedenken, uitwerken en presenteren van mediastrategieën op het gebied van digital advertising.

- DIGITAL CONSULTANT -

NESCAFE, (dec 2014 - feb 2015) https://www.nescafe.com/nl/

Ondersteuning bij diverse digital activiteiten waaronder digital campagne en nieuwe website project.

- COACH & MENTOR -

Karwei, (aug 2014 - okt 2014) https://www.karwei.nl/

Coaching en mentoring van een online marketeer bij het maken van het online jaarplaan.

- DIGITAL EXCELLENCE MANAGER -

Nestle, (jun 2014 - dec 2014) https://www.nestle.nl

Ondersteuning van de businessunits en marketeers bij digitale activiteiten en campagnes. Mijn werkzaamheden omvatten onder andere bureaupitch en opzet Digital Summer School.

- DIGITAL CONSULTANT & PROJECTMANAGER -

MAGGI, (okt 2013 - sep 2014) https://www.maggi.nl

Projectmanagement, advies en ondersteuning bij online activiteiten MAGGI waaronder de ontwikkeling van de nieuwe MAGGI website. Werkzaamheden bevatten onder andere bureauselectie en begeleiding gebruikersonderzoek, creatief concept, FO en TO ontwikkeling.

- ONLINE MEDIA & MEDIAPLANNING - 

Makro, (aug 2013 - okt 2013)

Ondersteuning van de online marketing afdeling.

- SALES & BUSINESS DEVELOPMENT -

Mediasynced, (jun 2013 - sep 2013)

Via Mediasynced kunnen online campagnes gesynced worden met TV campagnes. In deze periode heb ik Mediasynced onder andere ondersteund op het gebied van account-, campagne en partnermanagement.

- MANAGER ONLINE MARKETING AFDELING -

bol.com, (okt 2012 - mei 2013) https://www.bol.com

Bol.com is de grootste webwinkel van Nederland. Ik stuurde het team van online acquisitie marketeers aan.

- ONLINE MEDIA DIRECTOR & MEDIAPLANNING -

MAKRO, (aug 2012 - okt 2012) https://www.makro.nl/

Mijn werkzaamheden omvatten onder andere; opstarten SEO en SEA activiteiten, bureauselectie en mediaplanning voorbereiding.

- ONLINE MEDIA STRATEGIE & MEDIAPLANNING -

Clickwise media, (jul 2012 - aug 2012)

Werkzaamheden omvatten; strategie vorming, mediaplan formuleren, site selectie, onderhandelingen, media inkoop, monitoring en evaluatie voor diverse klanten van Clickwisemedia

- UITGEVER -

Meneer Snottebel, (jan 2012 - aug 2020) https://www.meneersnottebel.nl

Uitgever van Meneer Snottebel (Nederlands), Mister Booger (Engels) en Herr Schnotz (Duits). Ebooks en Paperbacks verkopen we via Amazon. 

- MANAGER  PERFORMANCE DIVISIE -

Reprise Media, (aug 2011 - mrt 2012) https://www.reprisedigital.com/

Reprise Media is het Performance Marketing label van Mediabrands Nederland, waar search, affiliate marketing en social ads worden verzorgd voor de klanten van Digilogue, Initiative en UM. Ik stuurde een team van 6 marketeers aan. Mijn werkzaamheden omvatten onder andere coaching van de marketeers en lancering van Reprise Media als aparte entiteit.

- DIGITAL CONSULTANT -

L'Oréal, (dec 2010 - dec 2010) https://www.loreal.com/

Presentatie online media landschap.

- MANAGER ONLINE MARKETING AFDELING -

HEMA, (sep 2010 - aug 2011) https://www.hema.nl/

Ik heb de online marketing afdeling ondersteund als interim Manager Online Marketing & Conversie. In deze periode heb ik onder andere het team van 5 fte uitgebouwd naar 9 fte, binnen het project redesign HEMA website het onderzoek, strategie, UX en FO begeleid en de online marketeers gecoacht.

- ONLINE MEDIA DIRECTOR -

OMD, (jul 2010 - aug 2010) https://www.omd.com/

OMD is een media- en communicatie bureau in Nederland en onderdeel van Omnicom Media Group. Werkzaamheden omvatten o.a. bedenken, uitwerken en presenteren van media-strategieën op het gebied van internet advertising, email-marketing, mobile-marketing en/of search engine-marketing.

- TRAINER -

Drinks divisie Nestlé, (apr 2010 - aug 2010) https://www.nescafe.com/nl/

Ik heb voor de drinks divisie van Nestlé een tweedaagse Online Media training verzorgd.

- TRAINER -

Elsevier, (apr 2010 - apr 2010) https://www.elsevier.com/

Ik heb een training gegeven voor diverse afdelingen over Social Media gebruik in het algemeen en specifiek voor interne communicatie.

- SPREKER -

ORAM, (apr 2010 - apr 2010) https://oram.nl/home/

ORAM is een netwerk van bedrijven in regio Amsterdam en komt op voor de belangen van ondernemers en bedrijven. Ik heb een lezing gegeven over social media gebruik.

- CATEGORY MANAGER -

Bol.com, (jan 2010 - okt 2010) https://www.bol.com

Bol.com is de grootste webwinkel van Nederland. Dit keer heb ik de rol van category manager van de categorie digitaal lezen vervuld. 

- ONLINE MEDIA STRATEGIE & MEDIAPLANNING -

Yourzine, (jan 2010 - mei 2010) https://www.yourzine.com/

Yourzine is een fullservice dialoogmarketingbureau. Mijn werkzaamheden omvatten; strategie vorming, mediaplan formuleren, site selectie, onderhandelingen, media inkoop, monitoring en evaluatie voor diverse klanten van Yourzine.

- ONLINE MARKETING CONSULTANT -

Embase, (nov 2009 - dec 2009) https://www.embase.com/

Embase is een biomedische en farmacologische bibliografische database en onderdeel van Elseveer. Mijn werkzaamheden bestonden uit het begeleiden van en advisering bij online marketing activiteiten van Embase.

- ONLINE MEDIA STRATEGIE & MEDIAPLANNING - 

Social Inc., (aug 2009 - dec 2009) https://socialinc.nl/

SOCIAL.INC is een social media en brand publishing bureau. Mijn werkzaamheden omvatten onder andere; strategie vorming, mediaplan formuleren, site selectie, onderhandelingen, media inkoop, monitoring en evaluatie voor diverse klanten van Social Inc.

- PROJECTLEIDER -

The Brand Hotel Amsterdam, (aug 2009 - sep 2009) http://thebrandhotel.com/home-page/

Projectleider voor www.concertgebouwtracks.nl, begeleiding van de creatie van de bouw van de site voor het nieuwe merk van het Concertgebouw: Tracks. Werkzaamheden waren onder andere Concepting, briefing en begeleiding van de bouw.

- ONLINE MARKETING CONSULTANT -

Erasmus Universiteit, (jul 2009 - aug 2009) https://www.eur.nl/

Begeleiding en advisering bij online marketing activiteiten van Erasmus Universiteit Rotterdam.

- ONLINE MARKETEER -

Brother, (jan 2009 - apr 2012) https://www.brother.nl/

Brother is vooral bekend van het assortiment printers voor thuis en op kantoor, maar levert ook bedrijfsoplossingen, verbruiksartikelen en accessoires. Mijn werkzaamheden omvatten onder andere; site selectie, onderhandelingen met publishers, media inkoop, monitoring en evaluatie van campagnes.

- GAST DOCENT -

Hogeschool Leiden, (dec 2008 - dec 2008) https://www.hsleiden.nl/

Gastcollege online marketing.

- ONLINE MARKETING CONSULTANT  & EVENEMENT ORGANISATIE -

bol.com, (nov 2008 - mrt 2009) https://www.bol.com/nl/

Bol.com is de grootste webwinkel van Nederland. In deze periode ondersteunde ik de online marketing afdeling bij diverse projecten waaronder ook de organisatie van het evement rondom de lancering van samenwerking met het goede doel Room to Read.

- MEDIAPLANNER -

Mediaedge:CIA, (okt 2008 - dec 2008) https://www.groupm.com/our-agencies

Mediaedge:CIA is een media bureau en onderdeel van GroupM. Als mediaplanner heb ik de interaction afdeling ondersteund.

- MANAGER ONLINE MARKETING AFDELING -

bol.com, (mrt 2008 - nov 2008) https://www.bol.com/

Bol.com is de grootste webwinkel van Nederland. Ik stuurde het team van online marketeers aan.

- TRAINER -

IIR, (jan 2008 - aug 2009) https://iir.nl/

IIR, Institute for International Research, organiseert trainingen en conferenties. Ik verzorgde voor hen:

  • eendaagse training zoekmachinemarketing voor +/- 15 deelnemers
  • meerdere keren een tweedaagse online marketing training voor +/- 12 deelnemers
  • een incompany training verdieping zoekmachine marketing en social marketing en geleide brainstorm online strategie vorming voor de Erasmus Universiteit.
  • eendaagse training Juridische aspecten van e-marketing

- ONLINE MEDIAPLANNING -

Brother, (dec 2007 - apr 2008) https://www.brother.nl/

Brother is vooral bekend van het assortiment printers voor thuis en op kantoor, maar levert ook bedrijfsoplossingen, verbruiksartikelen en accessoires. Mijn werkzaamheden omvatten onder andere; site selectie, onderhandelingen met publishers, media inkoop, monitoring en evaluatie van campagnes.

- DIGITAL CONSULTANT -

Soil & More, (nov 2007 - nov 2007) https://www.soilandmore.com/

Soil & More is een innovatief bedrijf, dat zich richt op het conserveren en herstellen van vruchtbare bodems wereldwijd. Mijn werkzaamheden omvatten ondermeer; advies omtrent ontwerp en inrichting van de Soil&More website.

- ONLINE CONSULTANT -

Monteverdi, (nov 2007 - dec 2007)

Monteverdi is een startup en wordt de meest complete portal voor klassieke muziek en opera liefhebbers voor zowel experts als starters, professionals en amateurs. Werkzaamheden omvatten ondermeer; ondersteuning bij ontwikkelen en uitwerken sponsor- en advertisingstrategie. 

- ONLINE MARKETEER -

Myngle, (okt 2007 - jun 2008) https://www.myngle.com/

Myngle is een wereldwijde taalleerschool die professionele een-op-een taalbegeleiding biedt via het internet. Mijn werkzaamheden bevatten onder andere ondersteuning bij de online marketing activiteiten in het algemeen en het opzetten van het affiliate programma in het bijzonder. 

- MEDIA DIRECTOR -

OMD, (aug 2007 - apr 2008) https://www.omd.com/

OMD is een media- en communicatie bureau in Nederland en onderdeel van Omnicom Media Group. Werkzaamheden omvatten o.a. bedenken, uitwerken en presenteren van media-strategieën op het gebied van internet advertising, email-marketing, mobile-marketing en/of search engine-marketing.

- ONLINE MARKETEER -

2waytraffic, (jun 2007 - jun 2007) http://www.2waytraffic.com/

Ondersteuning bij opzetten affiliate programma mypengo US. Werkzaamheden omvatten o.a. scan en advies voor technische inrichting (setup, tracking en reporting) en opzet inrichting backend.

- ONLINE MARKETEER en PARTNER MANAGER -

Tourchampion, (jun 2007 - sep 2008) https://tourchampion.cc/

Online marketing activiteiten en regelen van sponsors voor Tourchampion, het online wielrenspel van Ferry de Groot.

- ONLINE MEDIA DIRECTOR -

BVH dienstencommunicatie, (mei 2007 - dec 2008) https://www.bvh.nl/

BVH dienstencommunicatie is een reclame en mediabureau uit Rotterdam. Mijn werkzaamheden omvatten o.a. voorstellen maken voor nieuwe campagnes, evalueren van beëindigde campagnes, rapporteren van lopende campagnes en media inkoop. 

- ONLINE MARKETEER -

N.A.P. Amsterdamse Stadsglossy, (mei 2007 - aug 2008)

Opzetten van de website en online marketing voor N.A.P., de Amsterdamse Stadsglossy. Werkzaamheden omvatten ondermeer vertaling van het bladconcept naar website versie 1.0, briefing en projectmanagement bouw.

- ONLINE MANAGER -

eBay/Marktplaats, (apr 2005 - mei 2007)

Implementatie en ontwikkeling van key online partnerships en affiliate programma. Ontwikkeling van online marketing strategie en groeiprogramma’s. Ontwikkelen, inzetten en optimaliseren van online marketing campagnes.

- MANAGER INTERNET & TELESALES AFDELING -

The Phone House, (mrt 2004 - apr 2005)

P&L verantwoordelijk voor de afdeling Internet & Telesales. Leiding geven aan een team van telesalesmedewerkers en webmasters. Ontwikkelen en opzetten van de telesalesafdeling en het doorontwikkelen van de webshop van The Phone House.

- MANAGER LOYALTY & SALES -

HCC, (okt 2002 - feb 2004) https://www.hcc.nl/

Het bieden van voordeel aan leden van HCC door middel van kortingen en aanbiedingen op producten en diensten in samenwerking met diverse partners, zodat de gepercipieerde waarde van het HCC lidmaatschap wordt verhoogd en per saldo een positieve bijdrage aan het resultaat van HCC wordt geleverd.

- MANAGER E-SALES AFDELING -

HCCnet, (jun 2000 - okt 2002)

Opstellen, uitvoeren en bewaken van het commerciële jaarplan en ontwikkelen, (mede) uitvoeren en bewaken van de commerciële exploitatie van HCCnet en de digitale activiteiten van HCCnet ten aanzien van producten en diensten en de organisatie in het geheel.

Projectbegeleiding/ communicatie

School voor Morgen, ‘New Media Academy', (sep 1998 - jun 2000)

Interne en externe communicatie en verslaglegging ten behoeve van het ESF (Europees Sociaal Fonds) project ‘New Media Academy’, een project waarbij het Flevolandse MKB bekent werd gemaakt met Internet en e-commerce.

 

Neem contact op